Reisblog Björn Verhoeff

Dag 8: Grote hoogte!!!

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer, moe maar voldaan vandaag, we zijn vanmiddag eerst met de trein naar NYC gereden, daar aangekomen zijn we naar de Empire State Building (ESB) gelopen, daar verwachten we wel 2 uurtjes in de rij te moeten staan, maar we konden gewoon lekker doorlopen! Echt een verrassing, want dit is normaal heel druk...

We moesten wel heel even wachten, misschien 10 minuten, maar viel dus gelukkig heel erg mee! Met de eerste lift gingen we in 30 seconden naar de 80ste verdiepingen, Ann zag er vooral tegen op, maar het viel reuze mee! Daarna nog even 6 etages omhoog en toen waren we op de uitkijkplek. Fantastisch om New York zo te zien, dit moet je echt doen als je er bent! Genoeg foto's gemaakt en gefilmd, zo kunnen we het nooit meer vergeten!

Na de duikvlucht naar benenden zijn we weer de bus opgegaan, om een downtown tour te doen, om daarna uit te stappen bij het Rockefeller Plaza, om daar the Rock op te gaan, om daar nog een andere kijk op NYC te krijgen!

Ook hier was het weer erg rustig, echt niet verwacht! Maar ook hier konden we direct doorlopen na de lift, deze lift gaf een lichtshow op het dak van de lift, waardoor je kon kijken, en zo kon je goed zien hoe snel zo'n lift nou eigenlijk gaat... The Rock is 68 etages hoog, je krijgt een erg mooie kijk op Central Park en de ESB, je hebt 3 niveau's waarop je kan kijken, erg mooie uitkijk, omdat het omringt is met een glazenwand, dit is mooier voor het filmen en foto's maken, beter als de ESB. Wij vonden the Rock ook kwa uitzicht mooier dan de ESB, dus als je moet kiezen... Maar ga gewoon allebei als je er ooit mag komen!!!

Toen hebben we nog even gekeken bij Radio City Music Hall, want daar zijn op dit moment de uitreiking van de Tony Awards (Musical Awards), erg grote show, dus allemaal bekende mensen op de rooie loper, waaronder bijvoorbeeld Elton John... Erg leuk om dit te zien, maar we waren moe, dus zijn nu in het hotel en we gaan zo lekker slapen!

Morgen hebben we een New York TV and Movies Sites tour, dan gaan we met een tourbus langs allemaal bekende plekken vanuit tv series en films, bijvoorbeeld van Friends en Will and Grace... Dat morgen!!!

Tot snel maar weer!!!

Groet,

BnA

Foto's (echt kijken!!!): http://picasaweb.google.nl/bjornverhoeff/

Toos

Goedemorgen het is 7.01 wat een prachtige foto's, dit neemt niemand jullie meer af, hebben jullie die bekende gasten ook zelf gezien? Of waren jullie toen al richting hotel. Gaan jullie nog naar de ned. bakker? en hoe is het met atwt????????? Nee je hoeft niet te kijken hoor,
jullie hebben een top vak. geniet ervan ik kijk nog jaren in ned.Ik ga zo werken Ingmar en pa zijn al weg dikke knuf.

Toos

Tillie

Wat is mooi om te zien hoe jullie genieten ,prachtige fotos .Ook wij genieten er van om dit gelijk te mogen zien. We hopen dat jullie er nog een paar leuke dagen mogen hebben . groetjes tillie tot gauw xx

melanie

wauw!!!

wat een gaaf uitzicht op die gebouwen zeg!
je moet dus geen last van hoogte vrees krijgen als je dit gaat doen
Gaan jullie ook nog naar central park?
ben benieuwd!

gr melanie

Peter en Ans

Ziet er weer goed uit, geniet nog even met volle teugen,
Groetjes

Angela

Jaja: die ene foto recht naar beneden heb je echt wel met uitgestrekte armen en ruim een meter vanaf de balustrade gemaakt! Brrrrr..... Wat een hoogte!

Mooie foto's wederom!

Groetjes Angela