Reisblog Björn Verhoeff

Hop on/Hop off bustour

Hallo allemaal,

Vandaag en morgen staan in het teken van de open dubbeldekker bustour, ik vindt persoonlijk dat je dat echt moet doen in NYC, je krijgt een hele mooie uitleg en je ziet zoveel mooie gebouwen, die je anders nooit zou zien.

Wij hebben ervoor gekozen om een pakket te nemen waar alle 'loops' bij in zitten en daar mag je 48 uur over doen. Vandaag hebben we de downtown loop en de uptown loop gedaan.

Downtown bracht ons vanaf Times Square naar Battery Park en via Chinatown weer omhoog naar Times Square, hier kwamen we langs het Empire State Building, Flatiron, Court House, Ground Zero, Battery Park, Pier 17, Chinatown, Verenigde Naties (UN) en Rockefeller Plaza. Veel hoogbouw en mooie details gezien.

Ook de schade die de orkaan Sandy meebracht is erg goed te zien in Lower Manhattan, Pier 17 is bijvoorbeeld voor 85% gesloten door deze orkaan, jammer want het is een mooie plek om even bij te komen.

Terug op Times Square hebben we iets van TS gegeten in een Irish Pub. Lekker en goed te doen kwa $'s.

Daar op de Uptown tour gestapt. Daarmee rij je helemaal langs Central Park omhoog, door Upper East en daarna weer naar benenden via Upper West.

Vele dure appartementen aan deze kant van Manhattan, maar ook Harlem hoort bij dit stuk. De goedkoopste huur van een 1 kamer appartement start bij $2500,- per maand excl de VVE e.d. Maar we hebben ook appartementen gezien die $80.000.000,- kosten! Echt niet normaal.

Ook Harlem, waar ik werd geadviseerd dankzij mijn tattoo's om hier te starten als ik naar NYC kwam. De prijzen zijn prima, en de criminaliteit is sterk gedaald, een prima begin om te komen wonen in NYC dus. In Harlem vindt je ook het Apollo theater waar de Jackson 5 zijn ontdekt, maar ook Aretha Franklin en Stevie Wonder zijn hier begonnen.

Daarna een mooi uitzicht gezien over Central Park en langs musea gereden. Bijvoorbeeld Guggenheim en the MET.

Toen zijn we terug naar het hotel gegaan, daar even bijgekomen en daarna nog samen met mijn broertje richting Times Square gegaan. Daar hebben we een drankje gedaan met een collega van mijn broertje die samen met zijn broer en een vriend ook hier in NYC zijn. Erg gezellig. Daarna nog even een cap gehaald voor Steves. Ik hoop dat hij hem mooi vindt?!

Nu slapen en morgen nog een dagje op de bus, the Bronx, Brooklyn en de Night tour staan op het programma!

Foto's: http://picasaweb.google.nl/bjornverhoeff/