Reisblog Björn Verhoeff

Volbeat en Statue of Liberty

Hallo allemaal,

Gisteravond ben ik bij een concert van Volbeat geweest, een rock concert... Ik heb veel meegemaakt, maar dit was echt geweldig! Geluid was top en vooral hard!!! Voorprogramma was bizar met Crobot en het wel bekende Anthrax!

Ik heb echt genoten en er filmpjes van gemaakt, ben je benieuwd?! check: http://www.youtube.com/bjornverhoeff

Vandaag wat later eruit eindelijk... Was natuurlijk ook pas laat terug van Volbeat... Met de metro naar onderste puntje van Manhattan gegaan, Battery Park... Hier vertrekken de boten naar het Statue of Liberty en Ellis Island.

2 jaar geleden konden we helaas niet naar dit park, was afgesloten wegens schade die oorkaan Sandy had veroorzaakt, het park is weer open, maar nog lang niet af! Maar in ieder geval vertrekken de boten weer...

Kaartje gekocht en toen mocht ik achteraan aansluiten, het is mooi weer dus er waren meer mensen met hetzelfde idee... na 45 minuten wachten en een security check verder was ik aan boord van de Miss Liberty... Deze bracht ons naar Liberty Island, dit is het eiland waar het standbeeld op staat.

Om het standbeeld is een park aangelegd waardoor je een fantastisch uitzicht hebt op de skyline van New York, en ook ik had de "nieuwe" skyline nog niet van deze plek mogen bewonderen! Het is geweldig! Ook mooie foto's gemaakt van mevrouw Vrijheid natuurlijk!

Op het eiland gegeten en de nodige souvenirs ingeslagen... Mocht ik weer achteraan aansluiten om de boot terug te pakken, ook dit duurde ruim een uur, en ondertussen brandde het zonnetje lekker door... Maar prima vermaakt met een stel Amerikanen uit Salt Lake City.

De boot maakt vervolgens een stop op Ellis Island, via dit eliland kwamen vroeger de migraten Amerika binnen. Dit is nu een museum gericht op deze geschiedenis uiteraard, maar omdat het zo druk was heb ik besloten om te blijven zitten en Ellis Island voor lief te nemen, met mij vele andere waardoor er maar weinig mensen mee konden vanaf Ellis Island....

Eenmaal weer terug op Manhattan weer rustig teruggelopen naar het metro station om vervolgens lekker terug te gaan naar mijn hotel. Foto's zijn inmiddels al weer online en uiteraard te vinden op https://www.facebook.com/media/set/?set=a.880086122039871.1073741854.100001154746321&type=1&l=1a6dd54f1f

Morgen heb ik nog niks gepland, even kijken wat het weer gaat doen!

Alles gaat verder goed hoor, ik vermaak me prima...

Groetjes!

Reacties

Reacties

Toos

Ik kan niet slapen dus maar even je verhaal lezen.
Blij dat alles goed gaat en je trip je weer mooie plekken in NY laat zien, door de foto's van Liberty Island kunnen we meegenieten van een mooie skyline.
Ben benieuwd waar we morgen weer heen gaan.
Veel plezier.

Lucas

Hallo Bjorn ik zie het wel weer een mooie dag gehad en je geniet er goed van. Dat doet me goed.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!