Reisblog Björn Verhoeff

9/11 Memorial en One World Trade Center

Hallo allemaal,

Stormachtig weertje hier, aantal overstromingen vannacht en paar goede klappen onweer... Zelfs de kabeltv vloog eruit...

Vandaag stond het One World Trade Center op het programma, heb hier op de dag dat kaart verkoop in ging kaartjes voor gekocht, de kaartjes gaan op dag en zelfs tijd... Helaas is het vandaag dus zwaar bewolkt, maar goed het kaartje is gekocht...

Ik was vanochtend al om 04:00 wakker, kon niet meer slapen... Waarschijnlijk de jet-lag... Dus rustig wezen douchen, tv gekeken en toen op tijd vertrokken.

Ontbijtje op straat gepakt en kaartje gekocht voor de metro, zo kan ik de hele week onbeperkt reizen voor 32 dollar... NS wordt ff wakker! ;)

Dus al vroeg op stap, rond 08:45 was ik bij het 9/11 memorial, hier een kaartje gekocht voor het museum, dit was enorm indrukwekkend, ja dat is het goede woord... Je loopt onder het gebied waar vroeger de Twin Towers stonden. Dit is goed terug te vinden, want ze hebben de fundering terug gevonden en die kan je dus zien. Maar er is nog veel meer, als je hier bent, moet je naar dit museum! Kijk vooral naar de foto's!

Ik heb er bijna 3 uur gelopen, maar toen moest ik naar de nieuwe toren, had namelijk een kaartje voor 12:00... Eenmaal aangekomen, mocht ik meteen doorlopen, geen rij niks... Maar ja dat is ook niet zo gek met dit weer... We mochten in een lift, deze is bekleed met Ultra HD schermen waarop te zien is hoe Manhattan is opgebouwd, van bedrock tot heden... Dit alles in een 40 seconden, want dan ben je boven. Op de 102de verdieping van het hoogste gebouw in Amerika...

We kregen daar een hele mooie show te zien, waar daarna het scherm omhoog gaat... Dan zou er een super uitzicht moeten komen uiteraard... Maar helaas zat dit er niet in, we moesten er allemaal erg om lachen!

Toch even rondgelopen, en er wordt veel uitgelegd door verschillende mensen. In de gift shop een mooie munt gekocht en mijn pin opgehaald, deze had ik samen met het kaartje al gekocht... Het is een speciale pin, er zijn er maar 1776 van gemaakt. Dit is de hoogte in feet van de toren en het jaartal dat Amerika de onafhankelijkheid heeft getekend.

Nu weer rustig op het hotel kamertje, lekker relaxen... het is tenslotte vakantie! De stappenteller stond op 13,4 km vandaag.

Morgenavond gaan we rocken, dan is Volbeat in de stad en ik heb een kaartje!!! Wat ik overdag ga doen, weet ik nog niet... Dit ligt aan het weer... De voorspellingen zijn nog steeds storm, maar daarna wordt het veel beter!

Voor mijn foto's kan je de volgende link gebruiken, ook als je geen Facebook hebt, kan je de foto's toch bekijken!

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.880086122039871.1073741854.100001154746321&type=1&l=1a6dd54f1f

Reageren is en blijft leuk!

Laughing

Reacties

Reacties

Toos

Ik had het geluk live op WTC te zijn via de techniek jammer dat het bewolkt was.
Maar wie weet.
Je foto' s zijn prachtig sommige herkenbaar maar vooral indrukwekkend.
Maak er een super week van, maar ik weet zeker dat je gaat doen. Ik ga zo lekker slapen tot morgen.

Lucas

Bjorn het zijn weer hele mooie foto,s en ga vanavond lekker genieten van Volbeat.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!