Reisblog Björn Verhoeff

Dag 2: WTC en Vrijheidsbeeld

Hallo allemaal,

Vandaag was een mooie dag, we zijn rond 8 uur opgestaan, bijna 12 uur geslapen... Maar ja we waren ook doodop. Daarna even uitgecheckt en meteen weer ingecheckt, we hadden namelijk 2 boekingen, 1 voor 1 nacht en 1 voor 10 nachten... Maar ja we mochten onze kamer houden dus verder geen problemen!!!

We hebben lekker ontbeten in ons hotel, prima verzorgd!!!

Daarna zijn we met de shuttle richting het treinstation gegaan, vanaf daar met de trein naar Manhattan. Deze trein stopte precies bij Ground Zero, we reden eigenlijk onder de plek waar het WTC stond, wel apart... Gloednieuw station, deze was er vorig jaar nog niet.

Nu we daar toch waren, hebben we meteen die hoek bezocht. We zijn heel Ground Zero rond gelopen, ze zijn nu boven grond level met de nieuwbouw van de nieuwe torens en museum. Daarna zijn we naar het WTC Tribute Center geweest, erg indrukwekkende expositie over de ramp van 11 september 2001.

Daarna naar het World Financial Centre, daar waar we een mooi overzicht hadden op Ground Zero.

Hierna zijn we naar Wall Street gelopen, met de Dow Jones en de Wall Street Bull! Toen naar Battery Park, waar allerei cameraploegen opgesteld stonden vanuit de hele wereld!!! Bleek dat General Motors zich failliet verklaarde... Een hoop poeha, maar wij hebben niks gezien...

Vanuit Battery Park zijn we met de ferry naar het Vrijheidsbeeld gegaan, daar mooie foto's geschoten en ons eerst souvernir gekocht

Laughing

Daarna nog even naar de Walt Disney Store, maar helaas was het beeldje dat Ann graag wilde hebben, niet meer verkrijgbaar... (hadden we vorig jaar mee moeten nemen...) Nog even de Apple store bekeken, maar we hadden het gehad!

Nu weer lekker terug in het hotel, nog even sitcoms kijken en daarna lekker slapen, op naar de volgende dag in NYC!!!

Voor foto's: http://picasaweb.google.nl/bjornverhoeff

Tot snel en groeten,

BnA

Ingmar

hey BnA

is goed om te lezen dat leuk is ...
ben nu al benieuwd naar alle foto's :p haha

veel plezier nog tot volgende week vrijdag grts

Arne

He luitjes,

Leuk verslag weer!! Volgens mij hebben jullie het goed naar de zin in NY. Mooie foto's ook. Ben benieuwd naar de rest. Geniet er maar flink van!!!

Groet Arne.

Toos

Hoi 14.00 thuis foto's bekeken prachtig, en jullie verslag gelezen, jullie zien enorm veel en genieten nog meer fijn. Dikke kussen van ons allen/

Jordy, Isa, Chantal en Enrico

Hai, BnA,

leuk dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben en dat wij daar van afstand van mee kunnen genieten. Leuke verhalen en mooie foto's.

Geniet er nog maar lekker van samen en we blijven jullie dagelijks "volgen".

Groetjes uit Haaksbergen!!!