Reisblog Björn Verhoeff

Boottocht rond Manhattan, Intrepid en de Empire State Building

Hallo allemaal,

Vandaag weer een hele mooie dag, 27 graden en het zonnetje stralend aan de hemel.

We hebben vandaag gesplit. Ingmar en mams zijn naar de Intrepid geweest, een vliegdekschip wat uit de vaart is gehaald. Hij heeft gediend in de 2de Wereldoorlog en in de Vietnamoorlog.

Nu is het een museum. Veel jachtvliegtuigen staan op het dek en in het schip zelf is een museum. Ook ligt er een duikboot waar je ook kan. En één van de nog 5 overgebleven Concorde's van British Airways staat op de pier, helaas moet je daar apart een tour voor boeken...

Ook is hier vorige zomer, de Space Shuttle naar verhuisd, maar door orkaan Sandy is dit gedeelte van het schip afgesloten en wordt heropend op 10 juli.

Op de boot hadden we een fantastische blik op de skyline van Manhattan en zijn we zo dicht mogelijk bij het Vrijheidsbeeld gekomen. Verder zie je de gebouwen steeds kleiner worden en het eiland steeds groener worden op het moment dat je steeds noordelijker gaat varen.

Erg gaaf om dat verschil te zien, en als je dan weer terug komt varen zie je de gebouwen letterlijk groeien!

Vanavond zijn we met mijn broertje en mijn moeder het Empire State Building op gegaan, mijn vader bleef liever beneden. Wat een uitzicht heb je daar ook weer, zeker in het donker! De foto's spreken voor zich!

Foto's: http://picasaweb.google.nl/bjornverhoeff/