Reisblog Björn Verhoeff

the Bronx, Brooklyn en the Nighttour

Hallo allemaal,

Vandaag weer een dagje bussen. We zijn vanochtend met de metro naar Harlem gereden, daar opgestapt op the Bronx tour. the Bronx is een beruchte buurt, men wordt dan geadviseerd tot aan het Yankees Stadium te gaan met de metro. Ook deze tour was géén hop on/hop off alleen een stop van 20 minuten bij het Yankees Stadium. Dit puur voor de veiligheid van de toeristen. Eigenlijk was dan ook het enige hoogtepunt van deze tour het Yankees Stadium, deze gaan Ingmar en ik later deze week nog bezoeken.

Daarna met de merto helemaal downtown gereden en daar op de Brooklyn tour gegaan. Brooklyn ligt aan de andere kant van de East River, en om daar te komen kan je over 3 bruggen die ook wel de BMW bruggen genoemd worden, Brooklyn bridge, Manhattan bridge en de Williamsbridge. Wij zijn via de Manhattan bridge richting Brooklyn gereden, waardoor je een fantastisch uitzicht hebt op de Brooklyn bridge en de skyline! En de skyline is terug, met de nieuwe Freedom Tower!!!

Verder is Brooklyn een hele mooie wijk, maar ook weer erg duur. Tussen de $2500 - $10.000 huur per maand is niks en laten we het over kopen maar niet hebben (<$20.000.000). Erg veel gezien inclusief het één jaar oude nieuwe basketball stadion van de Brooklyn Nets. De club is opgekocht door een rus en Jay Z, en de club doet het goed en heeft een super modern nieuwe dome!

Daarna nog even op 5th Avenue geweest, waar we FAO Schwarz, een hele grote speelgoedwinkel hebben bezocht en de Trump Tower. Daarna even terug geweest naar de hotelkamer waar we rond 19:00 we richting Times Square zijn gegaan om op te stappen op de Night loop.

De naam zegt het al, NYC by night vanaf een dubbeldekker (open). Dat is natuurlijk fantastisch, maar vanaf 18:00 is het gaan regenen hier en krijgen we de aankomende 2 dagen te maken met orkaan Andrea, dus het was koud en nat helaas, maar toch wel veel dingen gezien. Helaas door het weer geen foto's gemaakt.

Dus zoals ik al zei gaan we orkaan Andrea meemaken, volgens de voorspellingen zwakt de orkaan wel af naar een reguliere storm, maar dat brengt vooral regen met zich mee. Daarom gaan we morgen lekker naar een museum, het American Museum of Naturel History.

Voor foto's (géén nighttour foto's): http://picasaweb.google.nl/bjornverhoeff/