Reisblog Björn Verhoeff

Central Park, the Rock en St. Patrick's Cathedral

Hallo allemaal,

Hier een verslag van dag 2 hier in NYC.

Vandaag een route gelopen door Central Park, veel gezien en blijft vooral erg mooi om te zien dat zo'n park midden in zo'n grote stad kan bestaan! De foto's zijn ook erg mooi!

In Central Park ligt ook de gedenkplaat van John Lennon, de plek waar de moordenaar Lennon heeft opgewacht. Dat heet Strawberry Fields, daar zijn we het park uit gegaan en kom je bij het appartementen complex waar John Lennon is vermoord. Yoko Ono woont daar nog steeds.

Na Central Park zijn we met de metro richting Rockefeller Plaza gegaan, daar zijn we naar the top of the Rock gegaan. 67 verdiepingen hoog en daarop een mooi uitkijkplateau over NYC. Aan de ene kant uitzicht over Central Park en aan de andere kant uitzicht op het Empire State Building en One World Trade Center!

In the Rock heb je onderin een concourse waar we hebben gegeten en wat gedronken, want bovenop de Rock was het erg heet! Daarna zijn we naar de grootste kerk van Noord-Amerika geweest.

De St. Patrick's Cathedral, helaas stond deze in de steigers van buiten, maar ook van binnen. Ze zijn hem helemaal aan het renoveren. Jammer van de foto's maar ja niks aan te doen.

Daarna nog wat winkels op 5th Avenue bezocht en gegeten bij de gele M.

Nu weer terug op de kamer waar we aan het bijkomen zijn van een warme dag in NYC. Waarschijnlijk gaat het vanavond regen en onweren en moet de tempratuur gaan zakken naar een prima 22 graden...

De foto's komen zo online op: http://picasaweb.google.nl/bjornverhoeff/