Reisblog Björn Verhoeff

Jet lag en eerste kennismaking

Goedemorgen,

De eerste dag was een dag van de jet lag, en die voel ik op het moment van typen ook nog aardig... Gelukkig zijn we dan ook deze week nog niet ingepland en mogen we zelf even aankijken hoelaat en hoelang we op het werk aanwezig zijn.

Gisteren werden we door Ruben met een taxi opgepikt, eerst even bij Webhelp Suriname zelf kennis gemaakt, daarna zijn we naar onze werklocatie gereden, Telenamic. Daar op elke vloer kennis gemaakt en een beetje wegwijs gemaakt door het gebouw. Handige was dat er aan het gebouw vast ook een telecomzaak zit, dus meteen een Surinaamse simkaart gekocht zodat we ook buiten de wifi zones kunnen WhatsAppen etc...

Eerste indruk was prima, leuke werkomgeving en collega´s, beloofd veel goeds! Begin van de middag zijn we weer terug gegaan naar huis, boodschappen gehaald en verder niks eigenlijk. ´s Avonds zijn we met Ronald, Ruben, Ricardo en Bart wezen eten bij BuitenGewoon, heerlijke spare-ribs.

Thuis gekomen, gedouched en de was gedaan, deze hangt nog buiten en is nog niet droog, maar dat komt vandaag overdag wel...

Zometeen even ontbijten en dan richting Telenamic, daar even buurten. Vanmiddag chillen en beetje Netflixen denk ik, vanavond gaan we met een grote groep uiteten.

Hopelijk gaat die jet-lag snel voorbij, want heel chill is hij deze keer niet!

Eerste indruk

Goedemorgen,

We zijn voor onze 2de dag in Suriname. Gisteren ben ik vroeg van huis vertrokken ivm de voorspelde sneeuw, gelukkig konden daardoor mijn ouders voor de sneeuw weer terug zijn in Ede. Pap en mam nogmaals dank voor het wegbrengen!

Koffers gedropt en ingecheckt, Bart ontmoet bij de gate, even wat gedronken en een nieuwe zonnebril gescoord. Kortom de tijd was zo voorbij, we mochten instappen. Ondertussen was het ook wel gaan sneeuw, dus Schiphol kwam er steeds witter uit te zien. Het boarden ging voorspoedig en de vlucht zat helemaal vol.

Op Schiphol werden we eerst op een apart platform ge-de-iced, prachtig woord. Om vervolgens een rondje van de zaak over Schiphol te krijgen om te mogen opstijgen, al met al waren we een uur verder... Verder een prima vlucht, wel een beetje een oude ram kist, waarbij het multimedia systeem en de beenruimte wel een upgrade verdienen, maar goed dat gaat toch niet gebeuren aangezien deze kisten er allemaal uitgaan binnen 2 jaar.

Na 9,5 uur landden we op Paramaribo, en dan is het even omschakelen, van -2 en sneeuw, naar 30+ en de jungle. Helemaal als je achterin het vliegtuig zit en bij de douane aankomt... 8 man voor ruim 400 passagiers... Je raad het al, duurt lang! Bijna 2 uur... Maar goed, één voordeel heb je dan wel, op je koffer hoef je niet te wachten!

Buiten stonden Ruben en Steffie ons op te wachten om ons vervolgens te verwelkomen met een zoete kokosdrank en chips, ik ben overgegaan op het water, drankje was wel lekker trouwens! Maar ik was beetje zwak uit de vlucht gekomen... De eerste kennismaking met Suriname is een feit, geen snelweg maar 2 baanswegen met zomaar drempels, en hoge drempels, en met 4 man waarvan 2 man bagage bij zich heeft in een Toyata Yaris is dat geen hele goede combi... We hebben meer dan ons lief was, de drempels wat bijgeschaafd.

Na een rit van ca. een uur waren we bij ons huis, ja het is een huis. Hier slapen Bart en ik tot zaterdag samen, want dan komt de woning achter deze woning vrij en zal ik gaan verhuizen naar die woning. Waar we nu zitten heeft een balzaal als woonkamer, 3 slaapkamers en 2 douche's. Niet verwacht eerlijk gezegd, wel prettig! Vervolgens zijn we doorgereden naar een restaurant waar de andere NL collega's al op het terras zaten te wachten. Heerlijk gegeten, boodschappen opgehaald en toen het bedje in.

Vanochtend toch de jet lag die even kwam kijken, 04:00 was ik wakker, en dan ook echt klaar wakker. Maar ja, met YouTube kom je een heel eind. Ja de wi-fi in dit huis is op zich prima!

We worden zo opgehaald door Ruben en dan gaan we naar Telenamic, kennis maken. We gaan een lokale simkaart halen, pinnen, en boodschappen. Verder een rondleiding door de stad van Ruben staat ook op de planning. Kortom een leuke dag voor de boeg!

Vluchtgegevens

Nog 2 dagen werken...

Kortom, het schiet nu echt op! Maandag nog vrij, alles inpakken en laatste dingen checken. Alle benodigheden zijn in huis zoals, visum, vaccinatie's, tickets, verblijfadres, geadviseerde medicatie, toetsenbord stickers, Knorr Wereldgerechten Roti, stroopwafels en heel veel goede zin! :)

We vliegen dinsdag 22-01-19 om 11:20 naar Paramaribo met KLM, we vliegen met een Boeing 747-400 en voor de thuisblijvers en AVgeeks onder ons hieronder mijn vluchtgegevens voor het "volgen" van de vlucht.

Ik heb al contact gehad met collega's die op dit moment al in Suriname verblijven, er is internet, maar het is niet zo snel... Helemaal niet snel zeg maar... Echter heb ik wel goede hoop om een aantal verslagen te kunnen delen, en hopelijk kan ik daar ook een aantal foto's bij plakken.

Iedereen bedankt voor de leuke reactie's, altijd tof om te lezen!

Nog 2 weken voor vertrek

Hallo allemaal,

We zitten vandaag nog 2 weken voor vertrek naar Suriname, de vaccinaties zijn gedaan (moet er nog eentje volgende week...), vandaag gaan we de voorzorg medicatie inslaan en een internationaal rijbewijs halen. Dat laatste is ook handig voor onze plannen eind van het jaar om naar Dubai te gaan.

Vanavond gaan we Skypen met collega's die er al 2 maanden zitten, even kijken of zij nog goede tips voor ons hebben. (vast wel!)

Dan moet ik eigenlijk alleen nog het verblijfadres ontvangen voor mijn visum aanvraag, daarvoor moeten we "even" naar Amsterdam, naar het Surinaamse consulaat en als ik die binnen heb is alles geregeld. Dan kan het avontuur beginnen!

Bart en ik hebben via KLM een stoel gereserveerd, dus we zitten beide vluchten in ieder geval naast elkaar, wel zo gezellig!

Volgens mij is het internet wel oke daar, want we kunnen vanavond ook Skpyen, dus ik hoop dit verslag levend te houden de aankomende 2 maanden. :)

Vliegtickets binnen!

Hallo allemaal,

Bedankt voor de leuke reacties op Facebook en een aantal hebben zich al ingeschreven op de mailinglijst, super leuk! Het verhaal begint nu serieus te worden, ik heb vanochtend de vliegticketes ontvangen vanuit mijn werkgever.

We vliegen op 22 januari met KLM vanaf Schiphol naar Paramaribo en op 20 maart landen we dan weer op Schiphol.

Voor de liefhebbers heb ik hier de vliegtijden en vluchtnummers, dan kunnen jullie me tegen die tijd "volgen":

Heen:

Datum: 22-01-2019, Vluchtnummer: KL 0713, Vertrektijd: 11:20, Aankomst: 16:35 (lokaal)

Terug:

Datum: 19-03-2019, Vluchtnummer: KL 0714, Vertrektijd: 19:30 (lokaal), Aankomst: 08:20 (volgende dag)

Een nieuw avontuur: Suriname

Hallo allen,

We gaan deze reismee pagina nieuw leven in blazen, zoals jullie misschien wel weten ben ik gevraagd om voor mijn werkgever "Webhelp Nederland" voor 2 maanden te gaan werken in Paramaribo, Suriname. Deze kans heb ik met 2 handen aangegrepen en dat betekend dat ik rond 22 januari 2019 vertrek naar Suriname.

Wat wordt er van mij verwacht daar?! We gaan daar starten met een klantteam voor Ziggo en mij is gevraagd om de nieuwe mensen daar te begeleiden en te ondersteunen waar nodig. Een mooie uitdaging waar ik erg veel zin in heb.

Ik ga proberen deze reisblog bij te houden en te voorzien van updates en foto's van al mijn belevingen aldaar. Wil je niks missen?! Schrijf je dan in met je mailadres aan de rechterkant van de pagina en dan ontvang je een mailtje als er een update is geplaatst!

Tot snel in Suriname!

Weer thuis

Hallo allemaal,

Ja het heeft even op zich laten wachten... Maar ik ben veilig aangekomen in Ede.

Ik ben netje opgepikt door de shuttlebus, ik was de eerste en we moesten nog 4 andere stops maken, een hotel was moeilijk te vinden, of in ieder geval de chauffeur reed 2x verkeerd, en een belangrijke brug in Jersey was afgesloten waardoor dit ritje zeker 2 uur duurde... Maar ik had gelukkig tijd genoeg en toen ik aankwam op het vliegveld was net iemand van Jet Airways de incheckbalie aan het gereed maken.

Ik was de enige op dat moment, en ik mocht mijn bagage al wel afgeven, eigenlijk moest ik hiervoor nog 1,5 uur wachten... Dus dat was perfect! Daarna even gegeten bij Wendy's om vervolgens door de security check te gaan.

Aangekomen bij de gate, was ik natuurlijk ruim op tijd. Rustig mensen gekeken en vliegtuigen, want de gate's kijken uit op de banen van Newark. Dus ik heb me wel vermaakt!

Goede vlucht gehad en wederom een prima service van Jet Airways. We landen rond 07:30 op Brussel en dit was 20 minuten voor op schema. Bagage had ik al snel en werd niet gecontroleerd waardoor ik rond 08:00 weer bij mijn ouders was, die stonden me al op te wachten!

Daarna bij Hazeldonk even ontbijtje gepakt en rustig terug gereden naar Ede, waar ik nu bezig ben de vakantiefilm af te maken...

Vakantie was weer een mooie ervaring, waar ik eerst toen ik echt door de douane liep op Brussel wel mijn twijfels had of ik het alleen wel echt zo leuk zou vinden, is dit toch een hele mooie ervaring geweest en zou ik het zo nogmaals doen. Ik heb me prima vermaakt en leuke mensen ontmoet!

Iedereen bedankt voor het volgen en tot een volgende reis... :)

Dumbo en Top of the Rock

Hallo allemaal,

Vandaag eerst naar Brooklyn geweest, naar Dumbo... Dat is een wijk in Brooklyn met een park waar je prachtig zicht hebt op de skyline samen met de welbekende Brooklyn Bridge!

Daarna ben ik naar Rockefeller Plaza gegaan, lekker een ijsje gegeten want het is heerlijk weer! Daarna kaartje gekocht voor the Top of the Rock. Uitkijk boven op Rockefeller Center, 87 verdiepingen hoog en je mag heerlijk buiten staan. Fantastsich uitzicht op Empire State Building, One World Trade Center en Central Park!

Daarna nog een game gekocht, honkbal... Niet te koop in NL en vind het een leuk spelletje! :) Ook nog wat souvenirs gekocht, want morgen is de laatste dag hier in New York...

Morgenochtend tussen 11:10-11:25 staat de shuttlebus voor, wel vroeg want ik vlieg pas om 18:30, maar moet om 11:30 uit checken, dan kan ik beter maar naar het vliegveld gaan want dan ben ik in ieder geval van mijn bagage af. En ik vermaak me daar vast wel weer!

Het volgende berichtje is dus weer vanuit Nederland, ik hoop dat jullie net als ik genoten heb van mijn reis hier in New York. Voor mij is het in ieder geval geslaagd en ik zeg maar vast tot snel!!! :)