Reisblog Björn Verhoeff

Paramaribo

Het is alweer een tijdje stil op deze pagina... sorry daarvoor maar doordeweeks gebeurd er niet zoveel dan alleen werken en chillen na het werk... :)

Vorig weekend zijn we gestart met vrijdagavond een hapje eten bij the Coffe Box, heerlijke ribs op! Op zaterdag zijn we met collega Jimmy de stad in geweest, eerst lekker wezen poolen daarna 2 casino's bezocht, en afgesloten bij 't Vat met een drankje.

Het casino is leuk, echter alle kasten die er staan zijn dezelfde, je kan zelf het spel kiezen maar ook daar zit weinig variatie in helaas. Dus ik ben blijven hangen bij de roulette, daar heb ik die avond quitte op gespeeld.

Afgelopen vrijdag zijn we weer gaan eten bij Bar Zuid, heerlijke knoflook frietjes met saté en als toetje een crème brûlée, heerlijk en voor ons goedkoop!

Soms vergeet je nog weleens hoe duur Suriname eigenlijk is voor de lokale bevolking. Als voorbeeld, een liter brandstof kost hier 6,50 SRD, omgerekend 70 eurocent, maar als je weet dat een gemiddeld inkomen hier op 2000 SRD per maand ligt is brandstof en eigenlijk alles hier rete duur!!! Gelukkig heb ik mijn NL salaris en dan is het dus wel goed vertoeven hier.

Gisteren hebben we een rondje door het centrum gelopen, mooie foto's kunnen maken. We wilden eigenlijk naar Fort Zeelandia maar die is dus dicht op zaterdag... haha die had ik niet verwacht! Dus dat ga ik volgende week even bekijken!

Vandaag een echte zondag, dus chillen en een beetje wassen. Aankomende week gaat de wekker weer om 03:30, dus vind dat ik wel een relax dagje mag houden! :)

En dan is het nog maar 2 weken werken en zit het avontuur er alweer op, het gaat super snel! Maar zoals ik eerder al zei, dat betekend vaak dat je het naar je zin hebt en dat heb ik zeker! Veel nieuwe mensen leren kennen en dat is het mooiste vind ik!

Nog 2 weken werken en genieten in dit mooie land!

Annemieke

De tijd vliegt
Stiekem ben ik blij ?
Geniet nog een paar weken!!

Toos

We zijn blij dat je het naar het zin hebt.
Elke avond even contact en dat is fijn.
We genieten van je foto's

Lucas

Ja Björn het gaat zeker snel maar jullie vermaken je daar wel. Mooie foto's en ga er nog goed van genieten.

Helga

Het lijkt erop dat jij het prima naar je zin hebt gehad.
Wat gaat het toch allemaal snel he?
Over 2 weken weer terug naar huis,ook weer lekker.
Geniet nog even want voor je het weet zit je weer in de lucht.
Liefs helga

Benito

He kerel. Top om op deze manier te kunnen meegenieten van jou avontuur. Een super ervaring voor je wat toch maar weer mooi op jou pad is terecht gekomen. Geniet van je laatste twee weken. Gr Benito

Marielle

Bjorn, inmiddels al je puzzels opgelost?