Reisblog Björn Verhoeff

Eerste indruk

Goedemorgen,

We zijn voor onze 2de dag in Suriname. Gisteren ben ik vroeg van huis vertrokken ivm de voorspelde sneeuw, gelukkig konden daardoor mijn ouders voor de sneeuw weer terug zijn in Ede. Pap en mam nogmaals dank voor het wegbrengen!

Koffers gedropt en ingecheckt, Bart ontmoet bij de gate, even wat gedronken en een nieuwe zonnebril gescoord. Kortom de tijd was zo voorbij, we mochten instappen. Ondertussen was het ook wel gaan sneeuw, dus Schiphol kwam er steeds witter uit te zien. Het boarden ging voorspoedig en de vlucht zat helemaal vol.

Op Schiphol werden we eerst op een apart platform ge-de-iced, prachtig woord. Om vervolgens een rondje van de zaak over Schiphol te krijgen om te mogen opstijgen, al met al waren we een uur verder... Verder een prima vlucht, wel een beetje een oude ram kist, waarbij het multimedia systeem en de beenruimte wel een upgrade verdienen, maar goed dat gaat toch niet gebeuren aangezien deze kisten er allemaal uitgaan binnen 2 jaar.

Na 9,5 uur landden we op Paramaribo, en dan is het even omschakelen, van -2 en sneeuw, naar 30+ en de jungle. Helemaal als je achterin het vliegtuig zit en bij de douane aankomt... 8 man voor ruim 400 passagiers... Je raad het al, duurt lang! Bijna 2 uur... Maar goed, één voordeel heb je dan wel, op je koffer hoef je niet te wachten!

Buiten stonden Ruben en Steffie ons op te wachten om ons vervolgens te verwelkomen met een zoete kokosdrank en chips, ik ben overgegaan op het water, drankje was wel lekker trouwens! Maar ik was beetje zwak uit de vlucht gekomen... De eerste kennismaking met Suriname is een feit, geen snelweg maar 2 baanswegen met zomaar drempels, en hoge drempels, en met 4 man waarvan 2 man bagage bij zich heeft in een Toyata Yaris is dat geen hele goede combi... We hebben meer dan ons lief was, de drempels wat bijgeschaafd.

Na een rit van ca. een uur waren we bij ons huis, ja het is een huis. Hier slapen Bart en ik tot zaterdag samen, want dan komt de woning achter deze woning vrij en zal ik gaan verhuizen naar die woning. Waar we nu zitten heeft een balzaal als woonkamer, 3 slaapkamers en 2 douche's. Niet verwacht eerlijk gezegd, wel prettig! Vervolgens zijn we doorgereden naar een restaurant waar de andere NL collega's al op het terras zaten te wachten. Heerlijk gegeten, boodschappen opgehaald en toen het bedje in.

Vanochtend toch de jet lag die even kwam kijken, 04:00 was ik wakker, en dan ook echt klaar wakker. Maar ja, met YouTube kom je een heel eind. Ja de wi-fi in dit huis is op zich prima!

We worden zo opgehaald door Ruben en dan gaan we naar Telenamic, kennis maken. We gaan een lokale simkaart halen, pinnen, en boodschappen. Verder een rondleiding door de stad van Ruben staat ook op de planning. Kortom een leuke dag voor de boeg!

Reacties

Reacties

Toos

Top, ik had je gisteren al gesproken dat was fijn en ik had al in de gaten dat je niet lekker was, tja moeders, vanmorgen al een Whatsapp gehad ga lekker genieten deze dagen. En we houden contact.
Hier is alles wit, en Ingmar heeft je tv ib beslag genomen......Doei.

Ingmar

Lekker breur ! Have fun komende tijd :)

Kristy

Leuk verslag. Ga je op de voet volgen zo. Geniet ervan en de groetjes aa Bart ?

Lucas

Hallo goed dat de vlucht goed is gegaan. En geen dank voor het brengen naar Schiphol dan is voor ons geen moeite. Gaan jullie er maar goed van genieten van deze uitdaging. Groetjes Lucas

Helga

Even wennen en dan kan je gaan genieten.
Veel plezier
Ik blijf je volgen

Eveline Wulf

Leuk en helder geschreven!
Even een soort van cultuurschok, sowieso het temperatuur verschil al!!!
Geniet ervan, ik ga je verhalen hier in de kou volgen!

Annemieke

Leuk eerste verhaal dat er maar velen mogen volgen
Geniet ervan!
Dat doe ik van jou verhalen

Marielle

Wil Bart niet met jou samenwonen of is het andersom? ?

Henrie

Geniet ervan mannen!

Gerrit

Leuk björn! Ik blijf je volgens veel plezier!! Genieten......

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!